Wat moet je doen om compensatie te krijgen?
De bank heeft aan Kassa een statement afgegeven waarin staat dat
het compensatieproces uit de volgende stappen bestaan:
• Klanten met een lopend en beëindigd doorlopend krediet gaat de bank wijzen op een speciale website.
Dat doet zij door middel van een brief en advertenties.
• Er komt een aanmeldprocedure waarbij klanten kunnen inloggen op een veilige digitale omgeving.
• Klanten met een of meerdere leningen voeren hun contractnummer(s) in.
• Er vindt vervolgens een controle van klantgegevens plaats om er zeker van te zijn dat de bank de de juiste klant
in beeld heeft.
• Daarna zien klanten direct of ze in aanmerking komen voor compensatie.
• Klanten die het krediet delen met een (ex-)partner zorgen ervoor dat ze beiden de stappen doorlopen.
• Tenslotte ontvangen klanten hun compensatie.
• Klanten met een lopend en beëindigd doorlopend krediet gaat de bank wijzen op een speciale website.
Dat doet zij door middel van een brief en advertenties.
• Er komt een aanmeldprocedure waarbij klanten kunnen inloggen op een veilige digitale omgeving.
• Klanten met een of meerdere leningen voeren hun contractnummer(s) in.
• Er vindt vervolgens een controle van klantgegevens plaats om er zeker van te zijn dat de bank de de juiste klant
in beeld heeft.
• Daarna zien klanten direct of ze in aanmerking komen voor compensatie.
• Klanten die het krediet delen met een (ex-)partner zorgen ervoor dat ze beiden de stappen doorlopen.
• Tenslotte ontvangen klanten hun compensatie.
Let op! Het gaat alleen om klanten met een doorlopend krediet met variabele rente. Dus niet om zogenoemde 'persoonlijke leningen'. Bij dat soort leningen staat de rente, de betaaltermijn en de looptijd vast. Bij een doorlopend krediet zijn de rente en de looptijd variabel.
Bijgewerkt 02-05-2020
Let op! De bank heeft gesteld een aantal maanden nodig te hebben voordat ze kan starten met deze compensatieregeling. Wij hebben geanalyseerd dat het om een paar honderdduizend mensen moet gaan. Dat is dus een gigantische klus. Wij vermoeden dat de compensatieactie rond de zomer plaats zal vinden. Kom je in aanmerking, let dan goed op je brievenbus!
Eerst een indicatie van de claim?
Wil je eerst nagaan of en zo ja hoe groot een claim ongeveer zal zijn, dan kunnen wij de indicatieve berekening maken. We kunnen de nodige gegevens bij de bank opvragen via een 'machtiging en volmacht'.
Stuur deze naar ons op. Bij voorkeur per mail (info@geldbelangen.nl). Mag ook per post. (Wetterbies 1, 8723 HA Koudum) We vragen de gegevens bij de bank op. En we zullen je de berekening sturen.
Voor zo'n berekening vragen wij een donatie van € 25 (per contract). Omdat we vervelende ervaringen hebben met mensen die geen donatie doen nadat we geholpen hadden vragen we je vooraf te betalen. Dat mag op op rekening NL23 TRIO 0197 9366 60 t.n.v. Stichting Geldbelangen te Koudum. Vermeld daarbij 'indicatieve berekening'.
Houd
er rekening mee dat het mede door ons succes bij ons heel
druk is. Wij zijn maar een kleine organisatie. We hebben geen financiële middelen om personeel in te huren. Gun ons even de tijd om
te reageren.